HyviöPRO
vaikuttavuusloikka menestykseen
HyviöPRO-hanke edisti yritysten kilpailukykyä lisäämällä ymmärrystä vaikuttavuudesta ja sen mittaamisesta nykyaikaisen teknologian avulla.
Hanke on päättynyt.
Hankkeen tulokset
Hankkeen tulostavoitteina oli kehittää vaikutusten ja vaikuttavuuden mittaamisen alustakokonaisuus, luoda avoin anonyymi tietopankki vaikuttavista palveluista sekä toimintamalli yrityskehittämisen tueksi. Hankkeen aikana saatiin julkaistua Hyviö-sovelluskokonaisuus palveluntarjoajien ja heidän asiakkaidensa käyttöön. Koska koronapandemia aiheutti hankkeeseen osallistuvien yritysten toimissa sen, ettei sovelluskokonaisuutta päästy monessakaan organisaatioissa pilotoimaan oikeilla asiakkailla, jäi tietopankki itsessään tekemättä. Valmiudet tiedon esittämiseen on kuitenkin upotettu hyvio.fi -nettisivuille. Maailmanlaajuinen epidemia aiheutti myös sen, että yritysyhteistyöhön kehitetty toimintamalli saatiin luotua, muttei sitä ehditty juurruttaa.
Klikkaa alta löytyvää videota.
Se kertoo konkreettisesti
- Mihin tarpeeseen hankkeessa mukana olevat organisaatiot sitä käyttävät?
- Mikä on HyviöPRO-sovelluskokonaisuus?
- Miksi sitä kannattaa käyttää?
Hankkeen toiminta
Hankkeen aikana toteuttiin työpajoja organisaatioiden vaikuttavuusajattelun tukemiseksi eri tavoin. Osaamista lisättiin myös tietosuoja -ja vaikuttavuusviestinnän koulutuksilla. Lisäksi organisaatiot osallistuivat sovelluskokonaisuuden kehittämiseen erityisesti vaiheessa, kun sovellusta pysyttiin lähteä pilotoimaan. Käyttökoulutuksia sovelluskokonaisuudesta pidettiin ja organiaatioilla oli koko ajan vapaa mahdollisuus kommentoida esiintulevia ongelmia tai kehitysehdotuksia. Sosiaali -ja terveysalan tki-asiantuntijat olivat jatkuvassa kanssakäymisessä aktiivisten organisaatioden kanssa liittyen hankkeen etenemiseen.
Hankkeen tavoitteet
Palvelujen laatu ja vaikuttavuus ovat merkittäviä kilpailutekijöitä. HyviöPRO-hanke antoi ymmärryksen siitä, mitä vaikuttavuus on ja tarjosi organisaatioille mahdollisuuden dataa hyödyntävään liiketoiminnan kehittämiseen ja palveluiden vaikuttavuuden tuotteistamiseen hankkeessa kehitetyn Hyviö-sovelluskokonaisuuden avulla. Vaikuttavuutta mittaamalla saadaan tietoa asiakkuuksien kehittämisen, johtamisen ja markkinoinnin tueksi. Vaikuttavuuden mittaaminen tässä hetkessä on pitkän ajan investointi palveluiden laadun ja sisällön kehittämiseen ja yrityksen kasvuun tulevaisuudessa.
Seuraa sosiaalisessa mediassa
Hankkeessa mukana olleille organisaatioille tarkoitettu materiaalisivusto: lab.hyvio.fi