Opiskelijaryhmä istuu kampuksen sohvalla keskustelemassa keskenään.

Opiskelijat ja laatu

Laadun kehittäminen sisältyy koko henkilöstömme ja opiskelijoidemme toimintaan.

Parannamme jatkuvasti opetuksen ja ohjauksen laatua, opiskeluympäristöjen kiinnostavuutta ja kehitämme koulutusta.

Kokoamme merkittävän osan kehittämisen pohjana käytettävästä palautetiedosta opiskelijoille, henkilöstölle ja sidosryhmille säännöllisesti tehtävillä kyselyillä. Opiskelijana sinulla on keskeinen rooli Xamkin laadun jatkuvassa kehittämisessä. Opintojesi aikana vastaat useisiin laatukyselyihin. Opintojaksopalautteet sekä opiskelun aikana tehtävät tulokysely ja  opintojen loppuvaiheessa annettu valmistumisvaiheen palaute ovat osa laatujärjestelmää.

Henkilöstö ja opiskelijat käsittelevät yhdessä laatupalautteita erilaisilla yhteistyöfoorumeilla, joissa sovitaan uusista toimintatavoista ja keskustellaan aiemmin tehtyjen kehittämistoimien vaikutuksista. Nämä foorumit ovat hyvä kanava tuoda esille opiskelijoiden näkemyksiä toiminnasta ja suunnitelluista toimenpiteistä.

Opintojaksopalautteen polku

Opintojaksopalautteen polku

Opintojen laadun kehittäminen

Sovellamme laatutyössä laatuympyrää eli jatkuvan kehittämisen kehää: SUUNNITTELE – TOTEUTA – ARVIOI – KEHITÄ.

Opintojen laadun kehittäminen

Haluatko tietää Xamkin laadusta ja arvioinnista?