Peliteknologian koulutuksen työelämäyhteistyön vahvistaminen

Hankkeen tavoitteena on helpottaa valmistuvien osaajien työllistymistä ja vastata positiivisesti osaajapulaan teknologia-aloilla.

Hankkeen keskeiset toimenpiteet

TAVOITTEET

Hankkeen päätavoitteena on luoda tiivis yhteistyö peliteknologian koulutusohjelman opiskelijoiden ja alueen yritysten kanssa, kehittäen innovatiivisia ratkaisuja kulttuurista hoitotyöhön. Samalla pyritään vahvistamaan opiskelijoiden monialaista osaamista sekä uuden koulutusohjelman yritysverkostoa.

TOIMENPITEET

Hankkeessa toteutetaan neljälle eri toimialalle omat työpajat ja niiden ideoiden pohjalta 3-4 opiskelijatiimien toteuttamaa peliteknologioita hyödyntävää projektia kullekin alalle. Yhteensä syntyy 10-15 peliteknologioita hyödyntävää tuotetta, palvelua tai niiden pilottia eri toimialoille.

TULOKSET

Toimintamalli vahvistaa opiskelijoiden työelämäosaamista, tarjoaa arvokasta projektiosaamista ja edistää työllistymistä sekä tukien uuden koulutusohjelman työelämäyhteistyöverkoston rakentumista. Hankkeessa painotetaan valmistuvien opiskelijoiden sijoittumista alueelle, edistetään yrittäjyyttä ja ohjataan yrityspotentiaalia omaavat ideat ja tiimit Xamkin yrittäjyysohjelmiin. Seudun organisaatiot ja yritykset nostavat osaamistasoaan peliteknologioiden soveltamisessa, vahvistaen samalla omaa liiketoimintaansa. Hanke edistää lyhyellä ja pitkällä aikavälillä teknologia-alan osaajien työllistymistä vastaten myönteisesti alueen osaajapulaan ja tukien opiskelijoiden työllistymistä opintojen aikana sekä valmistumisen jälkeen.

Hankkeen tiedot

Hankkeen nimi:

Peliteknologian koulutuksen työelämäyhteistyön vahvistaminen

Hankkeen kesto: 1.2.2024–31.1.2025

Tiedot

Hallinnoija: Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Xamk
Vahvuusala: Digitaalinen talous

Budjetti

Rahoittaja ja päärahoituslähde: Otsakorven säätiö
Kokonaisbudjetti: 60 000 euroa
Puhelin
+358406886919
Sähköposti
Erna.Gronow@xamk.fi
Yksikkö
Digitaalinen talous
Erna Gronow
TKI-asiantuntija
+358406886919
Erna.Gronow@xamk.fi