Euroopan unionin osarahoittama

Learn to Play for the Future

Hanke vastaa korkeakoulusektorin tarpeisiin edistämällä pelipohjaisen oppimisen innovatiivista integrointia opetukseen.

Pelipohjaisen oppimisen tehostaminen

Hankkeen päätavoitteena on lisätä opiskelijoiden osallistumista oppimisprosessiin lisäämällä heidän sisäistä motivaatiotaan ja sitoutumistaan ​​(digitaalisella) pelipohjaisella oppimisella ja pelillistämisellä.

Projektia johtaa UCM Trnavasta ja mukana ovat Comenius University, Impact Games, the University of Bielso-Biala, Tallinn University ja Xamk.

Projektin toimenpiteet

  • Kursseja opettajille ja pelinkehityksen opiskelijoille
  • Tutkimus pelien tehokkuudesta opetuksessa
  • Edu Game Maker -työkalun luominen ja pilotointi
  • Sidosryhmien yhteisön rakentaminen
  • Luoda näyttöön perustuvia oivalluksia raportin muodossa opetuspelien suunnittelun ja toteutuskäytäntöjen parantamiseksi
  • Helpotetaan parhaiden käytäntöjen ja strategioiden levittämistä opetuspelien sisällyttämiseksi opetussuunnitelmiin innovatiivisten opetus- ja oppimislähestymistapojen edistämiseksi
  • Kattava arviointikehys, joka keskittyy eri näkökohtiin, kuten oppimistavoitteisiin, pelimekaniikkaan, sitoutumistekijöihin, inklusiivisuuteen ja koulutustavoitteisiin

Kohderyhmät

  • Opettajat koulutuksessa
  • Pelikehityksen opiskelijat
  • Asiantuntijayhteisö: hankekonsortion ulkopuolisten yliopistojen aiheasiantuntijat, henkilökunta ja opiskelijat; yksityiset yritykset, pelien kehittäjät, kansalaisjärjestöt, valtion instituutiot
  • Opettajat käytännössä
  • Suuri yleisö

Aiheet

Hankkeessa käsitellään digitaalista muutosta kehittämällä digitaalisia valmiuksia, kestävyyttä ja kapasiteettia:

Luodaan kouluttautuville opettajille kursseja, joissa he hankkivat taitoja ja valmiuksia toteuttaa (digitaalista) pelipohjaista oppimista ja pelillistämistä tulevassa opetuksessaan.

Kurssien luominen koulutuksessa oleville pelinkehittäjille, joissa he hankkivat taitoja ja osaamista (digitaalisten) opetuspelien luomiseen.

Yliopiston ylioppilasyhteisöjen yhdistäminen kouluttautuneisiin opettajiin ja pelikehittäjiin kouluttautumiseen – sillan rakentaminen ”Tech world” ja ”edu world” välillä opiskelijoiden ammatillisen kehityksen varhaisessa vaiheessa.

Korkeakoulujen valmiuksien vahvistaminen osaavien pelikehittäjien kouluttamisessa

  • Koulutamme opettajia pelipohjaisen oppimisen taitojen ja opetuspelien kehittämistaitojen kanssa
  • Lisäämme hankkeessa yhteistyötä korkeakoulujen pedagogisten ja pelien kehittämisen tiedekuntien välillä
  • Lisäämme opettajille ja koulutuksessa oleville opettajille suunnattujen opetuspelien määrää
  • Lisäämme opiskelijoiden opetuspelien määrää

Hankkeen tiedot

Hankkeen nimi:

Learn to Play for the Future

Hankkeen kesto: 1.9.2024–31.8.2027

Tiedot

Hallinnoija: University of St. Cyril and Methodius in Trnava
Osatoteuttajat: Tallinn University, Comenius University Bratislava, Impact Games, University of Bielsko-Biala
Vahvuusala: Digitaalinen talous
Osaamiskärki: Luova talous
Tutkimusyksikkö: Luova talous
Vaikuttavuustavoite: Ihminen ja käyttäjälähtöisyys

Budjetti

Rahoittaja ja päärahoituslähde: Erasmus+ KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education
Kokonaisbudjetti: 400 000 €
Xamkin osuus kokonaisbudjetista: 65 360 €