Learn to Play for the Future
Hanke vastaa korkeakoulusektorin tarpeisiin edistämällä pelipohjaisen oppimisen innovatiivista integrointia opetukseen.
Pelipohjaisen oppimisen tehostaminen
Hankkeen päätavoitteena on lisätä opiskelijoiden osallistumista oppimisprosessiin lisäämällä heidän sisäistä motivaatiotaan ja sitoutumistaan (digitaalisella) pelipohjaisella oppimisella ja pelillistämisellä.
Projektia johtaa UCM Trnavasta ja mukana ovat Comenius University, Impact Games, the University of Bielso-Biala, Tallinn University ja Xamk.
Projektin toimenpiteet
- Kursseja opettajille ja pelinkehityksen opiskelijoille
- Tutkimus pelien tehokkuudesta opetuksessa
- Edu Game Maker -työkalun luominen ja pilotointi
- Sidosryhmien yhteisön rakentaminen
- Luoda näyttöön perustuvia oivalluksia raportin muodossa opetuspelien suunnittelun ja toteutuskäytäntöjen parantamiseksi
- Helpotetaan parhaiden käytäntöjen ja strategioiden levittämistä opetuspelien sisällyttämiseksi opetussuunnitelmiin innovatiivisten opetus- ja oppimislähestymistapojen edistämiseksi
- Kattava arviointikehys, joka keskittyy eri näkökohtiin, kuten oppimistavoitteisiin, pelimekaniikkaan, sitoutumistekijöihin, inklusiivisuuteen ja koulutustavoitteisiin
Kohderyhmät
- Opettajat koulutuksessa
- Pelikehityksen opiskelijat
- Asiantuntijayhteisö: hankekonsortion ulkopuolisten yliopistojen aiheasiantuntijat, henkilökunta ja opiskelijat; yksityiset yritykset, pelien kehittäjät, kansalaisjärjestöt, valtion instituutiot
- Opettajat käytännössä
- Suuri yleisö
Aiheet
Hankkeessa käsitellään digitaalista muutosta kehittämällä digitaalisia valmiuksia, kestävyyttä ja kapasiteettia:
Luodaan kouluttautuville opettajille kursseja, joissa he hankkivat taitoja ja valmiuksia toteuttaa (digitaalista) pelipohjaista oppimista ja pelillistämistä tulevassa opetuksessaan.
Kurssien luominen koulutuksessa oleville pelinkehittäjille, joissa he hankkivat taitoja ja osaamista (digitaalisten) opetuspelien luomiseen.
Yliopiston ylioppilasyhteisöjen yhdistäminen kouluttautuneisiin opettajiin ja pelikehittäjiin kouluttautumiseen – sillan rakentaminen ”Tech world” ja ”edu world” välillä opiskelijoiden ammatillisen kehityksen varhaisessa vaiheessa.
Korkeakoulujen valmiuksien vahvistaminen osaavien pelikehittäjien kouluttamisessa
- Koulutamme opettajia pelipohjaisen oppimisen taitojen ja opetuspelien kehittämistaitojen kanssa
- Lisäämme hankkeessa yhteistyötä korkeakoulujen pedagogisten ja pelien kehittämisen tiedekuntien välillä
- Lisäämme opettajille ja koulutuksessa oleville opettajille suunnattujen opetuspelien määrää
- Lisäämme opiskelijoiden opetuspelien määrää