Conscious Consumption
Tämän hankkeen tavoitteena on muuttaa Euroopan kansalaisten käyttäytymistä kohti tietoisempia ja vihreämpiä kulutustottumuksia.
Hankkeen tavoitteet
Hankkeen päätavoitteena on tietoisemmat ja vihreämmät kulutustottumukset. Hankkeen tavoitteena on varmistaa tuotteista luotettavat tiedot ja vahvistaa kuluttajansuojaa kaupallisia käytäntöjä, kuten viherpesua, vastaan.
CoCo Serious Blended Game lisää aikuisoppilaitosten ja opiskelijoiden digitaalista osaamista ja valmiutta siirtyä kohti digitaalista koulutusta kiertotalousteemoissa. Coco-hankkeen tavoitteena on myös kasvattaa opettajien ja opiskelijoiden digitaalisia taitoja ja osaamista sekä hyödyntää pelaamista luoden aitoa innovatiivista digitaalista opetussisältöä ja parantaa aikuiskouluttajien, palveluntarjoajien ja oppijoiden osaamista.
Hankkeen tulokset
Projektin aikana suunnitellaan, kehitetään ja toteutetaan seuraavat tulokset:
Knowledge vault: Tietopankki
Tietopankki on alusta, joka sisältää tietopohjan, jonka avulla oppijat ja kouluttajat voivat oppia lisää kestävästä kulutuksesta. Tietovarasto sisältää:
a) koulutusmateriaalia
b) hyötypelin tulostettava versio
c) hyötypelin digitaalinen osuus
d) verkko-oppisisältö
CoCo-hyötypeli
Projektin päätuloksena luodaan hyötypeli. Hyötypeli yhdistää kaksi eri muotoa: online-osan ja fyysisen osan. Peli keskittyy kolmeen pääalueeseen: ruokaan, vaatteisiin ja huonekaluihin. Peli tarjoaa tietoa ja tukee oppimista. Tärkeimmät näkökohdat ovat:
1) kuinka ihmiset voivat muuttaa kulutustottumuksiaan kestävämmiksi
2) kuinka erilaiset valinnat voivat auttaa torjumaan ilmastonmuutosta
Fasilitaattorin opas
Fasilitaattorin opas tarjoaa kaiken tietopohjan, jota kouluttaja tarvitsee ymmärtääkseen sekä tietopankkiin kerätyt CoCo-käsitteet että hyötypelin käyttö- ja oppimiselementit.
Opas on kattava ja helppokäyttöinen, ja se tarjoaa käytännön tietoa kestävän kulutuksen koulutustoiminnan kouluttajille, jotka keskittyvät erityisesti sosioekonomisesti heikommassa asemassa oleviin yhteisöihin.
This project has been funded with support from the European Commission from the Erasmus+ Programme under grant agreement: 2021-1-DE02-KA220-ADU-000033718. The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.