Seuraavat koulutusohjelmat alkavat syksyn 2024 aikana!

*Hinnat eivät sisällä mahdollisia majoitus- tai matkustuskuluja. Cambridge-viikon hinta on yhden viikon hinta XaMBA-opiskelijoille. Yhden viikon hinta ilman koulutuspakettia on 4 990 € (+alv )

Ryhmäkoko: min. 20 – max. 40 osallistujaa. Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.

Koulutuksen sisältö

Koulutusohjelma koostuu kahdeksasta moduulista, jotka käydään läpi koulutuksen aikana. Koulutuskielinä ovat suomi ja englanti. Kahdenväliset räätälöinti-, sparraus- ja ohjauskeskustelut kouluttajien kanssa käydään suomeksi. Cambridge-tapaamisissa keskustelukielenä on englanti. Koulutuksessa käytettävä materiaali on pääosin englanninkielistä.   

Toteutustavat pitävät sisällään yhteisiä tapaamisia verkon välityksellä ja lähiopetuksena, luentoja ja työpajoja sekä kehitystoimenpiteiden edistämistä omassa arjessa ja niistä raportointia. Tukenasi ovat koko ajan ohjelmasta vastaavat ammattilaisemme. 

  • Koulutuksen tutorointi ja personointi yrityksen ja osallistujan tarpeiden mukaisesti.
  • Luennot ja luentomateriaalit moduulikohtaisesti. Jokaisessa moduulissa osallistujille annetaan suositeltua kirjallisuutta luettavaksi.
  • Itseopiskelu kiinnostuskohteiden mukaan.
  • Yritysmateriaalit auttavat ongelmien ratkaisussa ja mahdollisuuksien selvittämisessä.
  • Jaettu kirjallisuus ja personoitu teoreettinen ja käytännön näkökulma.
  • Asiantuntijasparraus.
  • Vertaistuki.
  • Oma työn osuus (raportit, luennot, lopputyö). 

Koulutusohjelman moduulit

Moduuli 1: Strategy and Leadership, toteutusaika 2.9.–13.12.2024

Tutkimme ja arvioimme kriittisesti historiallisia ja nykyaikaisia johtajuuden lähestymistapoja strategisesta näkökulmasta. Keskitymme erityisesti keski- ja ylimmän johdon johtajuuteen suurissa yrityksissä, pk-yrityksissä ja julkisissa organisaatioissa. Syvennät osaamistasi strategisen johtajuuden vaikutuksista organisaation kokonaissuorituskykyyn.

Moduuli 2: Digitalisation, AI, Deep tech and Innovation Management, toteutusaika 2.9.–13.12.2024

Perehdymme digitalisaatioon ja sen keskeisiin muutoskysymyksiin organisaatioissa. Käymme läpi tietointensiivisen työn hallintaa sekä uuden tiedon luomista. Tarkastelemme myös organisaation innovaatiokulttuuria ja digitaalisia valmiuksia. Opit, kuinka luot kestävää kilpailuetua edistämällä innovointia monimutkaisessa globaalissa arvoverkostossa.

Moduuli 3: Entrepreneurial Thinking, toteutusaika 13.1.21.3.2025 

Keskitymme yrittäjämäiseen ajatteluun ja toimintaan sekä kuinka niitä tuetaan suurissa yrityksissä ja organisaatioissa strategisella tasolla, johtamisella, esimerkillä sekä päätöksenteon tasolla. Pääset arvioimaan ja kehittämään omia johtamistaitojasi sekä vahvistat kyvykkyyksiäsi yrittäjämäisten ajattelu- ja toimintatapojen mahdollistajana ja edistäjänä. 

Moduuli 5: Operations Management, toteutusaika 23.3.12.6.2025 

Käsittelemme organisaatioiden luonnetta, johtamisen roolia sekä suhteita ulkoiseen toimintaympäristöön, jotka ovat kaikki jatkuvan muutospaineen alla. Saat viitekehykset ja oivallukset organisaatioiden toiminnasta käyttäytymistieteellisestä näkökulmasta. Kirkastat ymmärrystäsi ja toimintapojasi omassa ammatillisessa ympäristössäsi ja roolissasi johtajana.

Moduuli 4: Creative and Design thinking, toteutusaika 13.1.21.3.2025 

Käymme läpi muotoiluajattelun lähestymistapoja luovuuteen ja innovaatioihin, kun tavoitteena on käyttäjälähtöisten tuotteiden, palveluiden ja prosessien toteuttaminen. Palveluinnovaatio-osiossa syvennymme arvonluonnin uusiin näkökulmiin, jotka painottavat yhteiskehittämistä käyttäjien ja kumppanien kanssa aktiivisen informaation vaihdon kautta. 

Moduuli 6: Change and Crisis Management, toteutusaika 23.3.12.6.2025 

Keskitymme organisaatioiden johtamiseen muutosten ja kriisien aikana, tarkastellen muutosten poliittisia, kulttuurisia ja eettisiä ulottuvuuksia. Käymme läpi, miten johtajat, päälliköt ja eri toimijat hallitsevat muutoksia ja varautuvat kriiseihin. Opit ennakoimaan roolistasi käsin muutosten ja kriisien arvaamattomia sekä mahdollisesti haitallisia vaikutuksia. 

Moduuli 7: Brand Management and International Business, toteutusaika 1.9.202512.12.2025 

Syvennymme strategiseen brändijohtamiseen ajassa, jossa kansainvälistyminen keskittyy internetin, älypuhelimien ja sosiaalisen median myötä globalisoituviin toimintaympäristöihin. Käsittelemme brändi- ja markkinointijohtamista asiakaskäyttäytymisen näkökulmasta sekä B2C- että B2B-sektoreilla, korostaen brändinhallinnan ja kansainvälisen markkinoinnin kriittistä yhteyttä. 

Moduuli 8: Green and Sustainable Economy, toteutusaika 1.9.202512.12.2025 

Käymme läpi vastuullisen päätöksenteon tekniikoita. Pääteemoja ovat taloudelliset vaikutukset, kestävyys sekä ekologinen ajattelu liiketoiminnassa, erityisesti uusiutumattomien luonnonvarojen säästämisen ja ilmastopäästöjen vähentämisen näkökulmasta. Tarkastelemme myös yrityskuvaa talouden ja kannattavuuden näkökulmasta sekä kirkastamme taloustiedon hyödyntämismahdollisuuksia strategisessa päätöksenteossa. 

Lopputyö 

Jokaisesta moduulista muodostetaan lyhyt noin 10 sivun raportti, joka toimii pohjana lopputyölle. Lopputyö nivoo yhteen kaiken opitun ja tehdyt raportit toimivat pohjana viimeiselle lopputyölle. Lopputyössä syvennytään mm. digitalisaatioon ja tekoälyyn, muutosjohtamiseen, brändin hallintaan ja kansainväliseen liiketoimintaan sekä vastuullisuuteen. Lopputyö tehdään oman yrityksesi näkökulmasta ja sitä työstetään 12 viikon ajan. Työ palautetaan viimeistään 31.5.2026. 

Cambridge-viikot – aikataulut räätälöidään osallistujien tarpeiden pohjalta (erillinen maksu):

11.11.–15.11.2024
24.3.–28.3.2025
9.6.–13.6.2025
10.11.–14.11.2025

Hinta:

  • XaMBA-koulutusohelman suorittajat = 2 450 € (+alv).*
  • Ulkopuoliset osallistuja (ilman XaMBA-koulutusohjelmaa) = 4 990 € (+alv).*

*Hinta koskee yhtä viikkoa (ma-pe). Hinnat eivät sisällä matkustus- tai majoituskuluja. Jos haluat kuulla suosituksia esim.